DiecastXchange Forum banner

2025 Hot Wheels/Mattel Nieuws - Nieuwe Ferrari Licentie

2.5K views 16 replies 9 participants last post by  Alex  
#1 · (Edited)
Allereerst, beheerders, voel u vrij om dit bericht te verplaatsen als dit niet de juiste locatie is. Ik zag dat het oudere Hot Wheels/Mattel-topic naar de sectie "Archief" is verplaatst, maar ik weet niet of dat betekent dat we niets meer aan die specifieke thread moeten toevoegen (hoewel ik daar een paar recente berichten zag).

Hoe dan ook, het nieuws is dat Hot Wheels zojuist heeft aangekondigd dat het een partnerschap is aangegaan om voor het eerst in tien jaar gegoten race- en weg-Ferrari's uit te brengen. Hier is een fragment uit de aankondiging:

EL SEGUNDO, Californië, 27 januari 2025 – Vandaag op de Internationale Speelgoedbeurs van Neurenberg kondigde Mattel, Inc. (NASDAQ: MAT) een nieuw Hot Wheels®-partnerschap aan met Ferrari, de legendarische fabrikant van luxe auto's, om een volledig assortiment Hot Wheels-producten te ontwikkelen. Voor het eerst in meer dan 10 jaar zullen Hot Wheels-producten worden versierd met het iconische steigerende paard. De collectie zal een breed scala aan Ferrari-klassiekers en de nieuwste en technologisch meest geavanceerde modellen bevatten, waaronder gevierde race- en wegauto's. De eerste productlancering van de samenwerking vindt dit voorjaar plaats, waarbij de eerste gegoten modellen vooraf besteld kunnen worden op Mattel Creations. Verdere aankondigingen en productlanceringen volgen in de loop van 2025 en daarna.

En...

De nieuwe productlijn zal de vorige gegoten collectie uitbreiden en limited edition modellen bevatten die verkrijgbaar zijn via Mattel Creations, RC-modellen en gegoten modellen op schaal 1:64 die overal verkrijgbaar zijn waar Hot Wheels wereldwijd worden verkocht.

En meer...

Na de eerste release dit voorjaar zal de samenwerking zich in de loop van 2025 en daarna uitbreiden. Ga voor meer informatie naar www.hotwheels.com/ferrari.

Nog geen details, maar ik ben naar die site gegaan en heb me aangemeld voor aankondigingen zodra ze komen.

#4 ·
Ik ben nooit een grote Hot Wheels/Mattel fan geweest, maar op een gegeven moment bezat ik wel verschillende Elite Ferrari 512S' en was daar erg blij mee. De aankondiging is teleurstellend gebrek aan details - zal de focus bijvoorbeeld op een bepaalde schaal liggen? Krijgt 1/18 de nadruk die ik en veel verzamelaars zouden prefereren? Als er "klassiek" staat, betekent dat dan inclusief oudere Ferrari's van weleer of is het slechts een verwijzing naar alle Ferrari's in het algemeen? Zullen ze allemaal van gegoten metaal zijn of zullen er ook hars- en/of composiet (YECCHH!) aanbiedingen zijn? Zullen grotere gegoten modellen de voorheen standaard openingsfuncties hebben?

Vragen die misschien voorbarig zijn, maar je weet dat ze allemaal overwogen werden toen het contract werd onderhandeld, dus beide partijen hebben de antwoorden al. Vertel het ons nu!

#8 · (Edited)
Het is mij ook niet duidelijk welke markt Hotwheels wil aanboren. Is het de verzamelaarsmarkt of meer de speelgoedmarkt? In het laatste geval is schaal 1:64 logischer. Op de verzamelaarsmarkt is schaal 1:18 de dominante schaal. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze schaal gaan negeren.

• Like
Reactions: Addiction
#10 ·
Het is mij ook niet duidelijk welke markt Hotwheels wil aanboren. Is het de verzamelaarsmarkt of meer de speelgoedmarkt. In het laatste geval is schaal 1:64 of 1:43 logischer. Op de verzamelaarsmarkt is schaal 1:18 de dominante schaal. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze schaal gaan negeren. Voor mij zou Hotwheels een interessante optie zijn om mijn verzameling aan te vullen met schaalmodellen die mijn reguliere fabrikanten niet produceren.

Ik verzamel al meer dan 40 jaar Ferrari-schaalmodellen en het aanbod is nog nooit zo groot geweest. Veel fabrikanten produceren Ferrari's. Goede ontwikkeling. Helaas nog geen Autoart.
Ik zou er niet van staan te kijken als ze zich op beide richten, maar Mattel zou nooit met Ferrari in zee gaan en de verzamelaars achterban verwaarlozen. Dat is vermoedelijk te veel geld om de relatie alleen maar producten te laten verkopen aan mensen die te jong zijn om te geven om welk merk ze hebben.

#9 ·
Ik hoop dat ze beginnen met het speelgoed en gedetailleerde 1/64 en 1/43 en uiteindelijk terugkeren naar 1/18. Ik gok dat de productiekosten voor 1/18 zijn gestegen vanwege het arbeidsintensieve aspect van het maken van gedetailleerde modellen. De kosten voor een terugkeer van HWE zouden 200 dollar plus kunnen bedragen. 40 jaar verzamelen moet er geweldig uitzien. Ik heb ook een behoorlijke Ferrari-collectie, waaronder veel HWE-auto's waar ik van hou.

#11 ·
@ferrarifan @Jersey_Devil Ik begrijp dat het standpunt van iemand die al langer modellen verzamelt dan ik leef, een beetje anders is, maar jullie moeten echt eens een wandeling maken naar jullie dichtstbijzijnde verzamelaarsmarkt en het zelf zien. De speelgoedautomarkt is de verzamelaarsmarkt van vandaag. Mattel heeft geen reden om nu geld te steken in 1/18 modellen, als ze wat RLC onzin kunnen maken en het kunnen verkopen voor dezelfde prijs als waar ze hun 1/18 'rraris voor verkochten de laatste keer dat ze deze licentie hadden.

#12 ·
Image

Image

Image

Image

Image

Dit spreekt me aan. Maar zou de 1/64e transporter (en de auto, wat dat betreft) daadwerkelijk zo gedetailleerd kunnen zijn? (Ik vraag het alleen omdat ik disclaimers heb gelezen op Hot Wheels RLC-pagina's waarin staat: "Productie-items kunnen afwijken van de getoonde foto's. Mattel behoudt zich het recht voor om de kleur, decoraties, schaal, carrosserie en wieltype te wijzigen.")

Afbeeldingsbron (zie foto's #22-29):

Artikel:
De nieuwe Hot Wheels Ferrari-collectie begint bij $1,25! Daarom is dat een groot probleem
In een wereld waar alles met Ferrari-merk een premie vraagt, is deze nieuwe Hot Wheels-collectie een verademing.
Kristen LeeSchrijverFabrikantFotograaf07 april 2025

#15 ·
Dit zou een enorme overwinning voor ons zijn. IMO waren de 1:18 Elite's de beste prijs-kwaliteitverhouding. Ze zien er geweldig uit en kunnen zich meten met modellen die twee keer zo duur zijn. De enige die ze volgens mij beter hadden kunnen uitvoeren, is hun Enzo. Gelukkig heb ik een BBR op een garageverkoop gescoord voor $200 compleet met verpakking.