DiecastXchange Forum banner

2025 Hot Wheels/Mattel News - Nowa licencja Ferrari

2.4K views 16 replies 9 participants last post by  Alex  
#1 · (Edited)
Przede wszystkim, Administratorzy, proszę przenieść ten post, jeśli to nie jest odpowiednia lokalizacja. Zauważyłem, że starszy wątek Hot Wheels/Mattel został przeniesiony do sekcji "Archiwum", ale nie wiem, czy to oznacza, że nie powinniśmy dodawać nic do tego konkretnego wątku (chociaż widziałem tam kilka ostatnich postów).

W każdym razie, nowością jest to, że Hot Wheels właśnie ogłosiło, że nawiązało współpracę w celu wydania odlewanych wyścigowych i drogowych Ferrari po raz pierwszy od dziesięciu lat. Oto fragment z ogłoszenia:

EL SEGUNDO, Kalifornia, 27 stycznia 2025 r. — Dzisiaj na Międzynarodowych Targach Zabawek w Norymberdze, Mattel, Inc. (NASDAQ: MAT) ogłosiło nową współpracę Hot Wheels® z Ferrari, legendarnym producentem luksusowych samochodów, w celu opracowania pełnej gamy produktów Hot Wheels. Po raz pierwszy od ponad 10 lat produkty Hot Wheels będą zdobione kultowym Prancing Horse, a kolekcja będzie zawierać szeroką gamę klasyków Ferrari oraz najnowsze i najbardziej zaawansowane technologicznie modele, w tym znane samochody wyścigowe i drogowe. Pierwsza premiera produktów współpracy odbędzie się wiosną tego roku, a pierwszy odlew będzie można zamówić w przedsprzedaży na Mattel Creations. Kolejne zapowiedzi i premiery produktów będą miały miejsce w 2025 roku i później.

I...

Nowa linia produktów rozszerzy poprzednią kolekcję odlewów i będzie zawierać modele limitowane dostępne za pośrednictwem Mattel Creations, modele RC i odlewy w skali 1:64 dostępne wszędzie tam, gdzie Hot Wheels są sprzedawane na całym świecie.

I więcej...

Po początkowej premierze wiosną tego roku, współpraca będzie się rozwijać w ciągu 2025 roku i później. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.hotwheels.com/ferrari.

Jeszcze brak szczegółów, ale wszedłem na tę stronę i zapisałem się do powiadomień, gdy się pojawią.
 
#4 ·
Nigdy nie byłem wielkim fanem Hot Wheels/Mattel, ale w pewnym momencie posiadałem kilka Elite Ferrari 512S' i byłem z nich bardzo zadowolony. Ogłoszenie jest rozczarowująco ubogie w szczegóły - na przykład, czy nacisk zostanie położony na jakąś konkretną skalę? Czy 1/18 otrzyma nacisk, który ja i wielu kolekcjonerów wolelibyśmy? Kiedy mówi się "klasyczny", czy to oznacza uwzględnienie starszych Ferrari z dawnych lat, czy też jest to tylko odniesienie do wszystkich Ferrari w ogóle? Czy wszystkie będą odlewane ciśnieniowo, czy też będą również oferty żywiczne i/lub kompozytowe (YECCHH!)? Czy jakieś odlewy w większej skali będą miały wcześniej standardowe funkcje otwierania?

To pytania, które mogą być przedwczesne, ale wiesz, że wszystkie zostały wzięte pod uwagę podczas negocjacji umowy, więc obie strony już znają odpowiedzi. Powiedz nam teraz!
 
#8 · (Edited)
Nie jest dla mnie jasne, na który rynek Hotwheels chce wejść. Czy jest to rynek kolekcjonerski, czy raczej rynek zabawek. W tym drugim przypadku skala 1:64 jest bardziej oczywista. Na rynku kolekcjonerskim dominuje skala 1:18. Nie wyobrażam sobie, żeby mieli zignorować tę skalę.
 
  • Like
Reactions: Addiction
#10 ·
Nie jest dla mnie jasne, na który rynek Hotwheels chce wejść. Czy jest to rynek kolekcjonerski, czy raczej rynek zabawek. W tym drugim przypadku skala 1:64 lub 1:43 jest bardziej oczywista. Na rynku kolekcjonerskim dominuje skala 1:18. Nie wyobrażam sobie, żeby mieli zignorować tę skalę. Dla mnie Hotwheels byłoby ciekawą opcją uzupełnienia mojej kolekcji o modele w skali, których nie produkują moi regularni producenci.

Kolekcjonuję modele Ferrari od ponad 40 lat i asortyment nigdy nie był tak duży. Wielu producentów produkuje Ferrari. Dobry rozwój. Niestety jeszcze nie Autoart.
Nie zdziwiłbym się, gdyby celowali w oba, ale nie ma mowy, żeby Mattel połączył się z Ferrari i zaniedbał bazę fanów kolekcjonerów. To prawdopodobnie zbyt dużo pieniędzy, żeby relacja miała na celu jedynie sprzedaż produktów ludziom, którzy są zbyt młodzi, żeby dbać o to, jaką mają markę.
 
#9 ·
Mam nadzieję, że zaczną od zabawek i szczegółowych modeli 1/64 i 1/43, a ostatecznie wrócą do 1/18. Myślę, że koszty produkcji modeli 1/18 wzrosły ze względu na pracochłonny aspekt tworzenia szczegółowych modeli. Koszty powrotu HWE mogłyby wynieść 200 $ plus. 40 lat kolekcjonowania musi wyglądać niesamowicie. Mam również przyzwoitą kolekcję Ferrari, w tym wiele samochodów HWE, które uwielbiam.
 
#11 ·
@ferrarifan @Jersey_Devil Rozumiem, że punkt widzenia kogoś, kto kolekcjonuje modele dłużej niż ja żyję, jest nieco inny, ale musicie wybrać się na spacer na najbliższy targ kolekcjonerski i przekonać się na własne oczy. Rynek samochodzików to dzisiejszy rynek kolekcjonerski. Mattel nie ma powodu, by inwestować pieniądze w modele 1/18, skoro mogą robić jakieś bzdury RLC i sprzedawać je za tę samą cenę, za jaką sprzedawali swoje modele 1/18 'rraris ostatnim razem, gdy mieli tę licencję.
 
#12 ·
Image


Image

Image

Image

Image


To mi się podoba. Ale czy transporter w skali 1/64 (i samochód, jeśli o to chodzi) może być tak szczegółowy? (Pytam tylko dlatego, że czytałem zastrzeżenia na stronach Hot Wheels RLC, w których stwierdzono: "Produkty produkcyjne mogą różnić się od pokazanych zdjęć. Mattel zastrzega sobie prawo do modyfikacji koloru, dekoracji, skali, nadwozia i typu kół.")

Źródło zdjęcia (zobacz zdjęcia nr 22-29):

Artykuł:
Nowa kolekcja Hot Wheels Ferrari zaczyna się od 1,25 $! Oto dlaczego to duża sprawa
W świecie, w którym wszystko z marką Ferrari wymaga dopłaty, ta nowa kolekcja Hot Wheels jest powiewem świeżości.
Kristen LeeAutorProducentFotograf07 kwietnia 2025
 
#15 ·
To byłoby dla nas ogromne zwycięstwo. Moim zdaniem modele 1:18 Elite były najlepszym stosunkiem jakości do ceny. Wyglądają świetnie i dorównują modelom, które są dwa razy droższe. Jedynym, który ich zdaniem mogli lepiej wykonać, jest ich Enzo. Na szczęście dorwałem BBR na wyprzedaży garażowej za 200 dolarów wraz z opakowaniem.