DiecastXchange Forum banner

Heruitgave van de Kyosho F40 vs. het origineel

8.4K views 28 replies 14 participants last post by  GirchyGirchy  
#1 ·
De Kyosho F40 die ik uit Japan bestelde is net aangekomen en het is een complete stunner. Ik heb ongeveer 4 maanden geleden afscheid genomen van mijn Hot Wheels Elite F40, en hoewel ik ze niet naast elkaar heb, is het verschil in kwaliteit onmiskenbaar.

Voor degenen die al langer fervente diecast verzamelaars zijn dan ik, hoe verhoudt dit model zich tot het origineel?

Ik zie dat deze heruitgave aangeeft dat deze is gelicentieerd voor productie door BBR models. Hoewel BBR een zeer goed merk is, wil ik, als ik in totaal ongeveer $500 betaal inclusief importkosten, dat mijn model openingsfuncties heeft.

Als er een licentie aan iemand wordt verstrekt, betekent dat dan dat de mal gebaseerd is op die van BBR, dat bekend staat om zijn nauwkeurigheid? Of is het simpelweg omdat BBR de enige fabrikant is met een licentie om de F40 te produceren?

#4 ·
Iemand stuurde me foto's van de heruitgave en het ziet er nog steeds waardeloos uit

Image

Image

Image

Zoiets op de jouwe?
Ik zal wat foto's plaatsen als ik thuiskom. Ik moet het model eruit halen en losdraaien. Er zit een kleine chip op de vleugel, maar je kunt niet verwachten dat het perfect is. Geen lakschade...voorlopig

Van alle Kyosho's die ik heb gehad, hebben slechts 2 modellen ooit lakschade veroorzaakt; de BMW F01 en de Audi A8, die ik heb verkocht. De Countach LP500, Miura, Rolls-Royce Phantoms (VI en VII) en BMW E46 zijn nog steeds ongerept. Op basis van wat ik heb gezien, is het meestal een kwestie van geluk bij elke fabrikant, vooral bij Kyosho. Ik duim dat het niet met deze gebeurt.

Ik zou ook graag een Testarossa willen kopen, aangezien HWE's een van de slechtste is, maar de meeste gebruikte Kyosho's lijken last te hebben van schade. Waarschijnlijk een reden waarom ze ĂĽberhaupt worden verkocht.

#3 ·
Als een licentie aan iemand wordt verstrekt, betekent dat dan dat de mal gebaseerd is op die van BBR, die bekend staat om zijn nauwkeurigheid? Of komt het gewoon omdat BBR de enige fabrikant is met een licentie om de F40 te produceren?
Het laatste. De mal is van Kyosho, van jaren geleden, maar aangezien ze geen licentie hebben om het handelsmerk van Ferrari te gebruiken, hebben ze toestemming gekregen van BBR, die dat wel heeft.

Iemand stuurde me foto's van de heruitgave en het ziet er nog steeds waardeloos uit
Oei, dat ziet er niet goed uit! Ik heb de LW in zwart van jaren geleden en hoewel hij bedekt is met uitslag, ziet hij er niet zo schokkend uit. Ik dacht dat de heruitgave gebaseerd was op de high-end mal?

#6 ·
Ik zou ook een Testarossa willen kopen, aangezien HWE's een van de slechtste is, maar de meeste gebruikte Kyosho's lijken last te hebben van uitslag. Waarschijnlijk een reden waarom ze ĂĽberhaupt worden verkocht.
Het goede nieuws is dat Kyosho de Testarossa ook zal produceren. Ze brachten een voorbeeld mee op de Shizuoka Hobby Show eerder in de lente:

#10 · (Edited)
Heeft Kyosho nog steeds een probleem met zinkpest?

De vorige F40 stond erom bekend.
Dat was het niet. Het had problemen met verfuitslag. Zinkpest is de aantasting van het metaal van de legering waardoor het zijn structuur volledig verliest. Kyosho's zaten vol uitslag, maar ze splitsten niet uit zichzelf ;)

Het is raar dat ze de achterplaat dit keer leeg hebben gelaten. Of is het een productiefout?

#11 ·
Correct, het is een subtiel maar belangrijker onderscheid. Ik vroeg me in eerste instantie af of de ernst van de verfuitslag steeds erger wordt tot het punt dat het zinkpest wordt, maar ontdekte dat dit niet zo is.

Is er kennis van modellen die vermeden moeten worden en die berucht zijn om het probleem? Als ze goedkoop zijn, zou ik er een kunnen kopen om te zien hoe het verloopt en het meer als een kunstwerk dan als een serieus model gebruiken.

Het is verbazingwekkend dat de Buragos en Maistos die ik sinds mijn kindertijd heb, nooit een van deze problemen ontwikkelen. Ik denk dat het iets met de verf te maken heeft. Hoewel de verf die Kyosho gebruikt veel realistischer is, is deze ook gevoelig voor het vasthouden van onzuiverheden, terwijl Maistos dat niet heeft. Of denk je dat het puur gebaseerd is op de toepassing, niet op de kwaliteit?

#12 ·
Heeft Kyosho nog steeds een probleem met zinkpest?

De vorige F40 stond erom bekend.
Hoi, een kleine correctie, zinkpest tast de structurele integriteit van het metaal aan, het wordt broos, in feite wordt de auto fragiel en breekt in stukken. Geen 1:18 F40 van Kyosho is getroffen door zinkpest, ze kunnen zware lakschade ontwikkelen, maar geen zinkpest.
De enige F40 van Kyosho die is aangetast door zinkpest zijn enkele (zo niet bijna alle) van de rode Light Weight 1:12 schaal F40's.

Trouwens, als iemand een F40 van Kyosho krijgt, houd die silicagelzakjes dan in de buurt, vocht lijkt de oorzaak te zijn van die lakschade.

#15 · (Edited)
Ik denk eerlijk gezegd dat de titel enigszins misleidend is. Ik verwachtte een vergelijking tussen de originele Kyosho-release en de "nieuwe" heruitgave.
Van alles wat ik zie, is er absoluut geen reden voor het ongelooflijk hoge prijsverschil tussen de twee. Zeker gezien het feit dat Kyosho precies NUL dollar heeft geĂŻnvesteerd in de ontwikkeling of licentie van deze heruitgave.
Dit model was ongeveer 16 jaar geleden, toen het uitkwam, de beste optie voor een F40 op schaal 1:18 en dat is het nog steeds. Hoewel sommigen misschien beweren dat de neus van de Bburago een nauwkeurigere vorm heeft (schokkend, ik weet het, maar het is enigszins waar), staat het buiten kijf welk model over het algemeen beter is. BBR is ook verre van het stellen van normen voor de meest accurate carrosserieën op hun modellen, aangezien ze er al veel hebben verknald. Dat is niet om ze af te kraken, het is gewoon zo dat elke fabrikant een paar missers heeft gehad.
Kyosho heeft altijd Ferrari-modellen geproduceerd onder licentie van iemand anders, maar het was altijd hun eigen onderzoek, ontwikkeling en mallen. Zelfs de modellen die ze exclusief voor een ander merk produceerden, zoals de Enzo en 430's die ze voor BBR maakten. Het enige wat BBR deed, was de verpakking en marketing.

#16 ·
De Kyosho F40 die ik uit Japan heb besteld is net aangekomen en het is een complete stunner. Ik heb ongeveer 4 maanden geleden afscheid genomen van mijn Hot Wheels Elite F40, en hoewel ik ze niet naast elkaar heb, is het verschil in kwaliteit onmiskenbaar.

Voor degenen die al langer fervente diecast verzamelaars zijn dan ik, hoe verhoudt dit model zich tot het origineel?

Ik zie dat deze heruitgave aangeeft dat deze is gelicentieerd voor productie door BBR models. Hoewel BBR een zeer goed merk is, wil ik, als ik in totaal ongeveer $500 betaal inclusief importkosten, dat mijn model openingsfuncties heeft.

Als er een licentie aan iemand wordt verstrekt, betekent dat dan dat de mal gebaseerd is op die van BBR, dat bekend staat om zijn nauwkeurigheid? Of is het simpelweg omdat BBR de enige fabrikant is met een licentie om de F40 te produceren?
Ik weet niet of dit is wat je zoekt of hoe nuttig het zal zijn, maar deze man vergeleek de heruitgave met zijn oude High-End.

#17 ·
Foto gestolen van een lokale groep. Zo is het opnieuw uitgebrachte motordeksel van één persoon eronder 'geschilderd'.

Image

Ik heb ook gemerkt dat er een opening zit tussen het deksel en de carrosserie naast het kleine 'achterste' cabinevenster (zie hieronder) op alle exemplaren die ik tot nu toe heb gezien. Ziet er naar uit dat de mal voor het motordeksel op zijn retour is.

Image

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij is het een pass. Ik wilde de knoop doorhakken en die 250 GTO halen, maar gebaseerd op wat ik hier zie... Ik weet het niet, ik weet het echt niet.

#19 ·
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij is het een pass. Ik wilde de knoop doorhakken en die 250 GTO kopen, maar op basis van wat ik hier zie... Ik weet het niet, ik weet het echt niet.
Eens dat een deel van de detaillering en de pasvorm en afwerking teleurstellend is op basis van de vraagprijs. Tegelijkertijd maakt het het betaalbaarder voor degenen die het de eerste keer hebben gemist en is er een kans dat het niet met uitslag bedekt zal zijn. Ik heb erover nagedacht, vooral omdat het gebaseerd is op de high-end versie, maar met deze kwaliteitsproblemen en de hoge vraagprijs houd ik gewoon de non-high-end die ik al bezit.

Heb je afbeeldingen gezien van de aankomende 250 GTO? Ik dacht dat het nog niet was uitgebracht. Ik hoop dat het goed gedaan is, want ik wil er een kopen.

Het is jammer dat Kyosho ervoor heeft gekozen om slordig te zijn. Ik heb het gevoel dat ze zich hebben laten afkeren als een kwaliteitsoptie met deze problemen.

#21 ·
Ik heb de originele eerste uitgave, zonder kevlar aan de voorkant. Hij heeft veel beschadigingen, en op plaatsen die niet te verhelpen zijn zonder het model te beschadigen. Ik heb het geaccepteerd en ben blij het als mijn enige F40-model te houden. Hij ziet er nog steeds geweldig uit in de kast. Ik heb er destijds maar ongeveer AU$100 voor betaald en kan de prijs van de nieuwe niet rechtvaardigen, vooral als ze nog steeds kleine QC-problemen hebben.

#24 ·
Ik heb de mijne besteld. En zal hier ook foto's plaatsen, samen met de 250 GTO voor de goede orde. Het was 20% korting (Black Friday) en heb ze beide voor 275€ per stuk gekocht.

Ja, als er iets is als massale verfuitslag of wat @pdc gepost heeft (dat is gewoon onacceptabel), zal ik ze onmiddellijk terugbrengen en een terugbetaling krijgen.

Van wat ik kan opmaken uit veel berichten en video's, lijkt de F40 degene te zijn met de meeste problemen, waarbij de meeste 250 GTO's eigenlijk oké lijken te zijn qua kwaliteitscontrole. Het punt is dat de F40 van Kyosho de enige redelijk goede F40 is met openende onderdelen.

#25 ·
Yep, de F40 had wat problemen, hoe klein ook:
Gebrek aan verf onder de motorkap, lang niet zo erg als wat @pdc liet zien, maar toch merkbaar als je er dichtbij komt.
En een klein gebrek aan verf op een van de motorkapventielen, dat ik alleen kon zien met de lantaarn/het licht van mijn telefoon.

Het heeft echter helemaal geen verfschade.

De 250 GTO was vrijwel perfect, afgezien van een van de riemen die een beetje los zat.

Dus ja, de QC-problemen van de Kyosho F40 gaan door.