DiecastXchange Forum banner

2024 Maisto bij Costco

1 reading
26K views 97 replies 16 participants last post by  jazzy426  
#1 ·
Het lijkt erop dat het weer die tijd van het jaar is... een man uit Zuid-Australië heeft onlangs de batch van 2024 hier gepost.

We kunnen waarschijnlijk de nieuwe Lamborghini Revuelto en de Pontiac Firebird Trans Am deze keer verwachten. Ik geloof dat dat vrij recente releases zijn? Veel herhalingen van de oude modellen in nieuwe kleuren. Niets trok echt mijn aandacht uit de video hierboven, maar ik zal zeker de Ferrari Monza SP1 in de gaten houden. Een model waar ik de afgelopen jaren naar uitkeek om bij Costco te zien.

#4 ·
Ik herinner me die pallets die ze vroeger aanboden. Als ik me goed herinner, verkochten ze vroeger Bburago. Ik heb een Viper-cadeauset die ik daar destijds heb gekocht.

Misschien is het gewoon de Costco waar ik kom, maar ik heb deze de afgelopen jaren helemaal niet gezien en ik kijk meestal vanaf september.
Ja, ik heb eigenlijk een paar Bburago's gekocht bij Costco die in Maisto-dozen zaten - waarschijnlijk omdat zowel Maisto als Bburago eigendom zijn van de May Cheong-groep. Ik koop ze hier in de VS elke september sinds 2020. Ze beginnen ze daar uit te stallen in de aanloop naar de feestdagen.

#5 · (Edited)
De Maisto-modellen bij Costco hier in de Verenigde Staten worden meestal ergens in september tentoongesteld. Ik kijk er ook altijd naar uit. :)
Die jaarlijkse Maisto-pallets verschijnen meestal in juli voor ons, maar ik denk dat sommige van de Sam's clubs in de VS al zijn begonnen met de run van 2024, volgens sommige YouTubers. Er zijn zeker enkele exclusieve modellen die verschillen van wat Costco ontvangt, maar ik denk dat er niet zoveel modellen zijn die ik deze keer zou kopen.

Ik herinner me die pallets die ze vroeger aanboden. Als ik me goed herinner, verkochten ze vroeger Bburago. Ik heb een Viper-cadeauset die ik daar destijds heb gekocht.

Misschien is het gewoon de Costco die ik bezoek, maar ik heb deze de afgelopen jaren helemaal niet gezien en ik kijk meestal vanaf september.
Interessant genoeg heeft Maisto een aantal van de oude Bburago's opnieuw uitgebracht en ze verpakt onder het gebruikelijke speciale editie-merk van Maisto. Ik heb Dodge Viper RT10 in wilde groene kleur, E Type Jag in Coupe- en Cabrio-vorm, Bugatti Typ 59 etc. gezien. Ik hoop dat er meer van die oude modellen (vooral de premier editie-dingen van Maisto) opnieuw worden gemaakt voor Costco/Sam's Club.

Mijn meest recente trip naar Costo... heb deze keer weer een Ferrari 296 GTB opgehaald, dit keer zonder de racestrepen. Hoopte stiekem dat Monza SP3 dit jaar zou verschijnen, maar nog niets. Heb ook de nieuwe Revuelto opgehaald in de kleur die ik prefereer, persoonlijk vind ik groen mooier dan oranje. Maar ik zal waarschijnlijk proberen de velgen zilver te schilderen, omdat de zwarte velgen er saai en weinig inspirerend uitzien.
Image

#6 ·
Ik kijk ernaar uit dat deze in het VK aankomen. Het is jammer dat de meeste van de 'meer verwachte' gietstukken zoals de Valkyrie in golf 2 zullen zitten, aangezien deze nog niet uit is. Zal morgen kijken, duim voor me!

#7 ·
Ik kijk ernaar uit dat deze in het VK aankomen, het is jammer dat de meeste van de 'meer verwachte' castings zoals de Valkyrie in golf 2 zullen zitten, aangezien deze nog niet uit is. Zal morgen kijken, duim voor me!
"Golf 2" hè? Ja, ik hoop dat er snel weer een batch naar ons komt. De Valkyrie is niet iets dat ik in gedachten heb, maar ik zal zeker de kans om er een te bezitten voor de prijs van Costco niet laten schieten. Ik hoop ook stiekem dat Monza SP3 er ook in zit, en mijn andere wens is dat een aantal van de modellen van de vorige premiere-editie opnieuw worden gemaakt voor Costco. Ik hoop een beetje de Merc 300SLR Uhlenhaut te zien.

#10 ·
Ja, tot nu toe zijn er af en toe een paar aangename verrassingen geweest, zoals oude Bburago-modellen die je niet verwacht te zien.

ze hebben de afgelopen jaren verschillende runs van de Merc CLK gedaan, dus ik verwacht zeker dat ze doorgaan met een aantal van die oude Merced-uitgaven in de premiere-serie.
Weet u toevallig ook de productcode/id? Ik wilde bellen om te vragen of ze ze op voorraad hadden, maar ze hebben de productcode nodig om te controleren...

#11 ·
@ZubiCars_YT Ik denk dat ze kleine wijzigingen hebben aangebracht aan de verpakking van 2024, namelijk dat het woord speciale editie in verschillende talen wordt gepresenteerd. Maar de productcode zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn en ik heb bevestigd dat twee van mijn 2024 modeldozen met verschillende modellen allemaal dezelfde code hieronder delen.

Image

#17 ·
Mijn nieuwsgierige geest doet me afvragen wat de keuzes zijn voor producten die naar Costco en anderen gaan.
Is het vanwege grote stapels onverkochte modellen?
Ze sturen wat ze op voorraad hebben wanneer ze de container laden, wat ook slechter verkopende die-casts kan bevatten. Geen enkele koper van een grote keten gaat in op dat soort details. Het is niet anders dan de assortimenten Hot Wheels die Mattel naar winkels stuurt.

#19 · (Edited)
Het is interessant dat de F-150 als 1:18 is gemarkeerd, want ik dacht dat het dichter bij 1:20 was?

Ik heb het gevoel dat het leuk zou zijn om die Trans Am te modden. Die wielen zijn vreselijk, maar als de vorm half fatsoenlijk is, zou het een goed begin kunnen zijn voor een straatmachine uit de jaren 70/80.
De dozen zijn standaard en worden gebruikt voor al hun die-casts, maar ik weet zeker dat als je naar het chassis van de F150 kijkt, er 1:21 of welke schaal dan ook op staat.

Ik heb goede dingen gehoord over de Trans Am, waaronder dat het de beste versie is die er is (beter dan de Ertl-versie). Je kunt er waarschijnlijk niet de mist mee ingaan voor die prijs en als je het echt haat, heeft Costco een geweldig retourbeleid. 😀

#21 ·
Mijn nieuwsgierige geest doet me nadenken over de keuzes voor producten die naar Costco en anderen gaan.
Is het vanwege grote stapels onverkochte modellen?
Ik betwijfel of dat onverkochte of geretourneerde producten zijn, aangezien zowel Costco als Sam's CLub elk hun eigen speciale verpakking krijgen. Ervan uitgaande dat het onverkochte producten zijn die naar de fabriek worden teruggestuurd, zou iemand ze opnieuw moeten verpakken. De voorraad ziet er elk jaar fris uit, met recente releases of oudere modellen in een nieuw kleurtje. Ze willen waarschijnlijk dat hun voorraad er fris en aantrekkelijk uitziet en je zult altijd een aantal interessante kleurkeuzes vinden op sommige van de oudere opnieuw uitgebrachte modellen. Die opvallende kleuren zorgen ervoor dat ik er elke keer dat ik er langs loop een paar wil bemachtigen, maar ik heb geleerd om de drang te weerstaan 😆

Uit ervaring weet ik dat elke golf ongeveer 13 of 14 verschillende modellen bevat. Met assortimenten van Europeanen, een gezonde mix van oude en nieuwe Amerikanen, een paar vrachtwagens, SUV's of politieauto's... en niet te vergeten de Datsun 240Z en Nissan 350Z 😁

Het is wild om de 993 te zien. Ik had er misschien in 1996-7 een lichtblauwe. Ik had hem onder mijn bed en mijn moeder stapte erop en brak het frame van de voorruit.
De 993 Cabrio is een interessante keuze voor dit jaar. Als ik me goed herinner, hebben die velgen een iets andere grijstint dan de oude? Ik zou erg in de verleiding komen om er een te kopen als ik de cabrio van UT models nog niet had.

#22 ·
De 993 Cabrio is een interessante keuze voor dit jaar. Als ik me goed herinner, hebben die velgen een iets andere grijstint in vergelijking met de oude? Ik zou erg in de verleiding komen om er een te kopen als ik de cabrio van UT models nog niet had.
Het komt overeen met mijn herinnering aan de wielen van mijn blauwe. Als het een coupé was, zou ik er uit principe nog een kopen, omdat het zo goedkoop is.

Gezien hoe populair de AA Diablo is, ben ik geschokt dat ze die niet opnieuw hebben uitgebracht. Ze hebben de gewone, de jubileum- en de Jota gedaan, als ik me goed herinner.

#28 ·
Een paar vondsten van mijn lokale Sam's! Ik ben echt enthousiast dat ik de Smokey and the Bandit lookalike Trans Am heb gevonden!
De zwart/gouden Trans Am ziet er naar mijn mening beter uit dan de blauwe. Costco heeft alleen de blauwe, dus geweldig als je zowel Sam's als Costco in je stad hebt en degene kunt kiezen die je echt leuk vindt. Ik heb nieuws gezien over Sam's die al hun 2e golf heeft ontvangen, inclusief de AM Valkyrie. Ik zou er zeker een willen hebben voor de prijs van Costco. Ik wacht nog steeds geduldig tot onze lokale Costco-winkel de 2e zending ontvangt.

#29 ·
Voor degenen die toegang hebben tot BJ's Wholesale Clubs, hebben ze de zwarte / gouden TA. Ik heb net een paar gekocht, een om te bekijken en dan een om (hopelijk) te flippen om te compenseren.

Ik zal Costco met mijn vrouw een keer moeten bekijken, want ik denk dat ik de blauwe TA leuk zou vinden om mee te knutselen als een goedkope manier om mijn tenen in de modding-wereld te steken. Een set GMP/ACME Drag-wielen, wat werk aan de achtervering en ik kan die klassieke, luchtgeveerde jaren 80 streetmachine-vibe krijgen.

#40 ·
Einde van golf 1 denk ik... nog maar een paar over :)

View attachment 322121
Net een video gezien over golf 2 van de modellen in Canada, hij deed er maar een korte van, maar het ziet ernaar uit dat de groene AM Valkyrie, witte Huracan Perfomante, oranje Revuelto, een paar andere herkleuringen (groene Urus en een oranje Sian etc.) Op een paar andere video's heb ik een paar opmerkingen gezien over het spotten van golf 2 (1971 240Z, 2003 SVT Cobra, Porsche 550 en een 1955 Merc 190sl cabriolet) van wat ze opsomden. De eerste video (Korte vorm) ziet eruit alsof hij al gepakt is, dus er zou ruimte kunnen zijn voor de rest...

#53 ·
Net een groene Lamborghini Urus en de zwarte Trans Am opgehaald uit de Aberdeen winkel 😊 Het leek erop dat ze veel verschillende modellen hadden van de release in september, maar ik had geen tijd om ze uit te zoeken 👎🏻
De zwarte Trans Am is mooi, die heb ik ook gekocht om de blauwe te vervangen die ik in wave 1 kreeg. Ik zou de groene Urus gekocht hebben als hij niet grof onderschaald was. Zo jammer, want de groentint die ze voor de Urus hebben gekozen, ziet er echt mooi uit.

#60 ·
Huzzah! Echt sorry voor de afschuwelijke afbeeldingen (heb geen foto's gemaakt, dus moest toevlucht nemen tot screenshots 😅), maar net voordat mijn ouders me vroegen "Waarom kijk je niet of ze nog modellen hebben". Ik keek haastig waar ze meestal zijn, maar het was niet verrassend dat ze de pallets hadden verwijderd. Gelukkig was er een medewerker aan wie ik vroeg of ze er nog hadden, en 100 modellen waren er nog, maar slechts 10 waren beschikbaar/in de daadwerkelijke winkel en de anderen waren in opslag (dit was de costco in thurrock voor iedereen in het VK die zich afvraagt). Tot mijn verbazing waren er 3 alfa romeo Gulias en een verscheidenheid aan andere klassieke auto's (namelijk de 190 sl die ik ook heb opgepikt). Ik zal zo snel als ik kan een paar goede foto's plaatsen
Image
Image
Image

#61 ·
Wat?! Er zijn Alfa Giulias van de 2024 pallets?? Dat is nieuw voor mij TBH. Heck ik zou er echt graag een willen hebben tbh. Maar om een of andere vreemde reden lijken onze lokale Costco-winkels de wave#3 zending helemaal niet te hebben ontvangen. Dus de nieuwe Bugatti Mistral mislopen. Jammer dat ik geen vrienden heb die bij Costco werken, zodat ik geen insider info krijg. Misschien moet ik ze weer eens bellen en vragen of ze nog verwachten een nieuwe zending te ontvangen of dat ik moet mikken op de wave van 2025, die op zijn minst nog 6 of 7 maanden weg is.

#67 ·
een nieuwe partij blijkbaar in Zuid-Australië. De prijs is zeker weer gestegen.

Geen Bugatti Mistral te bekennen hmm
Ik bezocht gisteravond de lokale Costco voor een eierloop. Het lijkt erop dat zowel WA's als SA's identieke pallets hebben ontvangen, eigenlijk niets nieuws, meestal gerecyclede modellen van vroeger. Het lijkt erop dat we een van de partijen met de nieuwe Bug Mistral hebben gemist..
Image