DiecastXchange Forum banner

Hallo, en advies over Mira.

2.3K views 23 replies 8 participants last post by  gertman2000  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik ben nieuw in de groep en ook in het verzamelen. Zoals mijn bijnaam zegt, ben ik dol op modelauto's.

In mijn land, Guatemala, is de grote verscheidenheid aan merken die er zijn niet gemakkelijk te vinden, de meest voorkomende zijn Maisto, bBurago en Jada. Daarom ben ik me gaan wagen aan eBay-veilingen, zowel voor mijn verzameling als om ze door te verkopen. Voordat ik begon met bieden, deed ik onderzoek op internet. Het weinige dat ik weet over merken, komt van vrienden en wat ik op internet kon vinden. Ik zocht naar de beste merken, maar het was niet in me opgekomen om te zoeken naar welke ik moest vermijden. In dit forum vond ik verschillende threads die wezen op de slechte kwaliteit van Mira, en ik heb al verschillende Mira's onderweg 😕. Hun uiterlijke verschijning is erg aantrekkelijk, en ik zocht op internet naar close-up foto's van degenen waarop ik wilde bieden en ontdekte dat ze inderdaad goede details hadden. Ook had een vriend me ooit verteld dat als ik een auto uit Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Spanje vond, ik die moest kopen omdat hij zeker goed is.

Kunnen jullie me alsjeblieft meningen en advies geven? Ik ben nog steeds actief in een paar schijnbaar mooie Mira-veilingen.

#2 ·
Hallo,

Welkom op het forum!

Mira heeft al jaren geen modellen meer gemaakt, ik wil je dromen hier niet verpesten, om eerlijk te zijn, ze zijn niet erg goed! Ze zijn een low-end / budget maker. Oké om te beginnen met de hobby als je jong bent, maar je zult al snel zien dat andere makers veel meer details bieden. Het hangt af van de kosten die je betaalt voor de Mira's, als het veel geld is, zul je waarschijnlijk teleurgesteld zijn. Als je onze Hobby Headlines forums hieronder bekijkt, krijg je een idee van de huidige makers die populair zijn en betere gedetailleerde modellen aanbieden.

Het is ook vermeldenswaard dat de meeste makers geen modellen maken in de landen die je hebt genoemd, de meeste, zo niet alle, worden in China gemaakt. Ze kunnen ze elders onderzoeken en plannen, maar de assemblage is meestal in China.

#6 ·
Hoi,

Welkom op het forum!

Mira heeft al vele jaren geen modellen meer gemaakt, ik wil je dromen hier niet verpesten, om eerlijk te zijn, ze zijn niet erg goed! Het zijn low-end/budget makers. Oké om te beginnen met de hobby als je jong bent, maar je zult al snel zien dat andere makers veel meer details bieden. Het hangt af van de kosten die je betaalt voor de Mira's, als het veel geld is, zul je waarschijnlijk teleurgesteld zijn. Als je onze Hobby Headlines forums hieronder bekijkt, krijg je een idee van de huidige makers die populair zijn en betere gedetailleerde modellen aanbieden.

Het is ook vermeldenswaard dat de meeste makers geen modellen maken in de landen die je hebt genoemd, de meeste, zo niet alle, worden in China gemaakt. Ze kunnen ze elders onderzoeken en plannen, maar de assemblage is meestal in China.
Bedankt voor het antwoorden. De krantenkoppen die je hebt gestuurd zijn erg nuttig. Aangezien bijna alle auto's nu in China worden gemaakt, neem ik aan dat mijn kennis me aanraadde dat als ik een gegoten model vind dat in een van die landen is gemaakt, ik het zou moeten kopen, dus die zouden niet alleen op de een of andere manier antiek moeten zijn, maar ook van betere kwaliteit. Ik weet (nu) dat Mira geen goede kwaliteit heeft, is Mira Golden Line ook van slechte kwaliteit? Wat vind je van ExactDetail Replicas, Anson en SunStar? Foto's zien is nooit hetzelfde als de auto in onze handen hebben.

#3 ·
In mijn land, Guatemala, zijn de vele merken die er zijn niet gemakkelijk te vinden, de meest voorkomende zijn Maisto, bBurago en Jada. Daarom waagde ik me aan eBay-veilingen, zowel voor mijn verzameling als om ze door te verkopen. Voordat ik begon met wedden, deed ik onderzoek op internet. Het weinige dat ik weet over merken komt van vrienden en wat ik op internet kon vinden. Ik zocht naar de beste merken, maar het was niet in me opgekomen om te zoeken naar welke ik moest vermijden. In dit forum vond ik verschillende threads die wezen op de slechte kwaliteit van Mira, en ik heb al verschillende Mira's onderweg 😕. Hun uiterlijk is erg aantrekkelijk, en ik zocht op internet naar close-up foto's van degene waarop ik wilde wedden en ontdekte dat ze wel goede details hadden. Ook had een vriend me ooit verteld dat als ik een auto uit Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Spanje vond, ik die moest kopen omdat hij zeker goed is.

Kunt u mij alstublieft meningen en advies geven? Ik ben nog steeds actief in een paar schijnbaar mooie Mira-veilingen.
Zoals Craig hierboven al aangaf, wil je Mira koste wat het kost vermijden. Als het je doel is om in je land te gaan doorverkopen, kan de "Fast and Furious"-lijn van Jada een optie zijn, want F'n'F-fans zouden zo ongeveer alles kopen dat lijkt op de auto's uit de film.

Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met de huidige Maisto, BBurago en Solido aanbiedingen. Kijk op hun websites wat deze aanbiedingen zijn, en ook heel belangrijk, hoe hun doos/verpakking er momenteel uitziet.

Dat zeg ik omdat Maisto, BBurago en Solido al heel lang bestaan, en aangezien je op eBay koopt, moet je oppassen dat je geen oude rommel uit de jaren 90 en 00 koopt. De doos is een van de manieren om te zien welke welke is.

Sommige oude Solido's zouden bijvoorbeeld zelfs Mira-speelgoed kunnen zijn in de verpakking van Solido, want in de jaren 90 kochten ze alle oude Mira-gereedschappen en begonnen ze deze te verkopen als "Mira by Solido":

Image

Ook staat eBay meestal vol met mensen die rommel verkopen van speelgoedmakers uit de tijd van Mira, zoals Tekno/Giodi, Guiloy, Ricko, Tonka/Polistil, oude BBurago die "Made in Italy" waren, enz. Het is allemaal rommel uit een oud tijdperk, verpakt als echte "verzamelobjecten" door oude speelgoedbedrijven. Bespaar je geld van deze!

Succes! :cool:(y)

#4 ·
Mijn persoonlijke ervaring met Mira is niet erg goed. Ik kocht de Ferrari 512TR en 348TS en ze waren behoorlijk afschuwelijk. Erger dan Bburago qua details, maar nogmaals, mijn ervaring met Mira is vrij beperkt, dus misschien presteren hun andere modellen iets beter. Uiteindelijk is het voor je eigen plezier en vermaak, dus maak je niet te veel zorgen over de algemene kritiek op het merk. Wacht tot je ze ontvangt, wie weet voldoen ze aan je verwachtingen, maar zo niet, dan is er altijd de optie om ze door te verkopen zonder totaal verlies te lijden.

Zo begint de meeste verzamelreis, je leert gaandeweg en hebt uiteindelijk een beter idee van waar je op moet letten en wat je moet vermijden.

oude BBurago die "Made in Italy" waren
LOL blijkbaar is dat het belangrijkste verkoopargument voor sommige verkopers. Ze zorgen ervoor dat lezers het niet missen door die zin vetgedrukt te plaatsen.

#5 ·
Zo begint de meeste verzamelreis, je leert al doende en uiteindelijk heb je een beter idee van waar je op moet letten en wat je moet vermijden.
Dit, 100%! (y)

Je gaat een paar fouten maken, maar zo leer je.

LOL blijkbaar is dat het belangrijkste verkoopargument voor sommige verkopers. Ze zorgen ervoor dat lezers het niet missen door die zin vetgedrukt te zetten.
Ja, grappig hoe die verkooppraatjes nog steeds werken, blijkbaar! :oops:

Maar weet je, tot ik de hobby (voor de eerste keer) halverwege de jaren 90 min of meer had opgegeven, werd BBurago nog steeds in Italië gemaakt, ook Solido werd in Frankrijk gemaakt en Schuco werd in Duitsland gemaakt.

Misschien heb ik mijn tijdschema's verkeerd, maar de jaren 90 waren de tijd dat ik me herinner dat goedkope Chinese rommel de wereld overstroomde via pondwinkels (ik weet niet zeker hoe die elders werden genoemd, misschien "dollarwinkel"), waar mensen hun basis huishoudelijke artikelen, speelgoed, elektronica, enz. begonnen te kopen.

Destijds was het hele "Made In China"-ding een soort running gag geworden, omdat alles totale rommel was, van items op batterijen die vlam vatten tot "verchroomde" items die loslieten en moersleutels die in tweeën braken zodra je ze gebruikte, enzovoort. We wisten allemaal dat wat het item ook was, het een verspilling van geld was en bij het eerste gebruik de geest zou geven, maar mensen bleven toch kopen, omdat... goedkoop! :LOL:

Een paar jaar later had ik al een soort minachting ontwikkeld voor alles wat uit China kwam, toen ik zag hoe lokale industrieën (op verschillende plaatsen waar ik woonde) ofwel een pijnlijke dood stierven of snel de benen namen. En degenen die dat niet deden, nou ja, ze gaven zich over en wendden zich tot China voor hun productiebehoeften. Tegenwoordig is China de op een na grootste economie ter wereld en komt het voor de eerste plaats, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Maar waar was ik... oh ja, dus ik begrijp wel de mentaliteit van mensen die vallen voor de "Made In Italy" BBurago's, of alles "Not Made In China" tot op de dag van vandaag. Het is een mix van onwetendheid, nostalgie en woede, want in het verleden klaagden we erover dat onze lokaal gemaakte spullen te duur waren, en nu betalen we te veel voor spullen die in het buitenland zijn gemaakt, wat een ander land te rijk en te machtig maakt ten koste van onszelf.

(sorry voor de lange tirade trouwens) :eek:

#10 ·
Groeten en welkom uit Canada!

Exact Detail Replicas zijn zeer goed gemaakte gegoten modellen die vergelijkbaar zijn met Ertl Authentics en Highway 61 en het bezitten waard zijn.

Ertl Elite/Precision/Authentics zijn ook erg goed. Vermijd echter de American Muscle-serie, aangezien deze basic is en niet goed gedetailleerd.

Voor Amerikaanse auto's is Highway 61 ook een uitstekende keuze.

Sunstar is wisselvallig, behalve hun Platinum-lijn, die het waard is om te kopen als de onderwerpen u interesseren.

Yat Ming (nu Lucky Diecasts) zijn allemaal budget, ongeacht de reeks. Ik ken het verschil tussen de reeksen niet, maar de weinige die ik heb, zijn niet zo geweldig. Sommige hebben betere details dan andere, maar niet veel. Het beste om te vermijden, tenzij er iets is dat je echt wilt en dat niemand anders maakt of moeilijk te krijgen is.

Andere mensen hebben geweldig advies gegeven, dus ik wil alleen benadrukken dat je het rustig aan moet doen en onderzoek moet doen voordat je je vastlegt om te kopen, want als je het eenmaal hebt gekocht, kan het een gedoe zijn om het te verkopen.

#15 ·
Groeten en welkom uit Canada!

Exact Detail Replicas zijn zeer goed gemaakte diecasts die vergelijkbaar zijn met Ertl Authentics en Highway 61 en het bezitten waard zijn.

Ertl Elite/Precision/Authentics zijn ook erg goed. Vermijd echter de American Muscle-serie, aangezien deze basic is en niet goed gedetailleerd.

Voor Amerikaanse auto's is Highway 61 ook een uitstekende keuze.

Sunstar is wisselvallig, behalve hun Platinum-lijn, die het waard is om te kopen als de onderwerpen u interesseren.

Yat Ming (nu Lucky Diecasts) zijn allemaal budget, ongeacht het assortiment. Ik ken het verschil tussen de assortimenten niet, maar de weinige die ik heb, zijn niet zo geweldig. Sommige hebben betere details dan andere, maar niet veel. Het beste om te vermijden, tenzij er iets is dat je echt wilt en dat niemand anders maakt of moeilijk te krijgen is.

Anderen hebben geweldig advies gegeven, dus ik zal alleen benadrukken om het rustig aan te doen en je onderzoek te doen voordat je je vastlegt om te kopen, want als je het eenmaal hebt gekocht, kan het een gedoe zijn om het te verkopen.
Bedankt! De prijs van de ExactDetail Replicas die ik wilde, is al te hoog geworden.

Al uw adviezen worden zeer gewaardeerd!

#13 ·
Dus deze ook, ik dacht dat Tekno en Tonka/Polistil goed waren. Ik gokte op een Guiloy (ik heb de veiling niet gewonnen), de auto werd verkocht voor $44. Mijn budget is niet voor Exoto, Auto Art en dergelijke. Dus ik ben op zoek naar ERTL, Road Signature, Signature Models en dergelijke qua prijzen. Ik kan niet achter BBurago en Maisto aan, omdat die gemakkelijk in mijn land te vinden zijn en niemand ze wil kopen, zelfs als ik zeldzame modellen vind. Dan ben ik op zoek naar betaalbare merken, maar geen speelgoedauto's :confused:. ERTL wordt hier zeer gewaardeerd.

Al uw adviezen zijn erg nuttig!

Dank u!
Al deze die ik noemde zijn onzin, dus mijn advies is om je geld te sparen voor iets anders.

Signature Models (niet te verwarren met "Road Signature" hierboven besproken) maakte voornamelijk oude klassieke auto's, en ze maakten er een aantal prachtige. Als ik Amerikaanse klassiekers zou verzamelen, zou ik deze kopen. De moeite waard om er wat onderzoek naar te doen en er ook een paar te kopen, te veel om hier te noemen.

Ze begonnen onder de naam "Charlestown Collectibles", dus je kunt ze misschien nog steeds onder die naam op eBay vinden.

#14 ·
Sommigen hebben hier de modellen van de Sun Star Platinum-collectie genoemd. Ik heb er vorig jaar een paar gekocht. Ze zijn aantrekkelijk en hebben goede details. Maar elk exemplaar dat ik heb gekocht, heeft een zeer dunne plastic radioantenne, en die zijn erg fragiel. Sterker nog, ik heb er meteen al twee van kapot gemaakt nadat ik de modellen nieuw had gekocht! Bovendien zijn de foto-geëtste naamplaatjes daarop bedekt met een dunne, heldere plastic folie. Als je die folie probeert te verwijderen, zullen de foto-geëtste naamplaatjes zeer waarschijnlijk met de folie meekomen vanwege de slechte lijmkwaliteit. Naar mijn mening heeft Sun Star over het algemeen een slechte kwaliteitscontrole, dus ik heb besloten om geen producten meer van hen te kopen. Wat de Road Signature-modellen betreft, ik heb er een aantal van en heb ook besloten om er geen meer te kopen. Bij de laatste die ik vorig jaar kocht (een AMC Rebel), zijn de deuren zo slecht geveerd dat ze helemaal niet open blijven staan; ze klappen gewoon steeds weer dicht nadat je ze hebt geopend! Wat het merk Signature betreft, ze zien er mooi uit, maar zijn een beetje slordig in hun constructie. Ik hoop dat deze informatie helpt!

#16 · (Edited)
Dank jullie wel allemaal!

Jullie zijn allemaal erg aardig en al jullie adviezen zijn erg nuttig voor mij. Ik zie dat jullie allemaal high-end verzamelaars zijn, maar de prijzen voor de merken die jullie verzamelen, zijn buiten mijn bereik vanwege hoge verzendkosten, belastingen, etc. Ik had mijn oog laten vallen op een Exactdetail Replica, maar de prijs is al gestegen tot boven wat ik "zou moeten" betalen.

Omdat jullie allemaal high-end verzamelaars zijn, begrijp ik de totale afwijzing van Mira, maar als jullie alleen Kinsmart, Jada en Motor Max als vergelijkingspunt zouden hebben, wat zouden jullie me dan over Mira vertellen?

Ik heb nog nooit de gelegenheid gehad om de goede merken die jullie verzamelen in het echt te zien. De beste merken die ik in handen heb gehad, zijn Franklin Mint en ERTL. In mijn land zijn Kinsmart, Jada, Motor Max, Maisto en bBurago gemakkelijk te verkrijgen. Ik heb ze van slechtste naar beste geplaatst (als ik alleen die opties zou hebben 😕😓), Waar zouden jullie Mira in die lijst plaatsen 😬🙈🙊😖? Als ik wil doorverkopen, mag ik niet kiezen voor degenen die we hier kunnen kopen, daarom heb ik mijn ogen op Mira gericht. Het is nooit hetzelfde om naar foto's te kijken als iets in handen te hebben. Ik voeg een paar Mira versus Maisto foto's toe.

Trouwens, wat vinden jullie van Motor Museum Mint? Gewoon speelgoed, en dan nog klein speelgoed 😕?

Bij voorbaat dank

#17 ·
Bedankt allemaal!

Jullie zijn allemaal erg aardig en al jullie adviezen zijn erg nuttig voor mij. Ik zie dat jullie allemaal high-end verzamelaars zijn, maar de prijzen voor de merken die jullie verzamelen, liggen buiten mijn bereik vanwege hoge verzendkosten, belastingen, etc. Ik had mijn oog laten vallen op een Exactdetail Replica, maar de prijs is al gestegen tot boven wat ik "zou moeten" betalen.

Omdat jullie allemaal high-end verzamelaars zijn, begrijp ik de totale afwijzing van Mira, maar als je alleen Maisto en BBurago als vergelijking zou hebben, wat zou je me dan over Mira vertellen?

Ik heb nooit de gelegenheid gehad om de goede merken die jullie verzamelen, persoonlijk te zien. De beste merken die ik in handen heb gehad, zijn Franklin Mint en ERTL. In mijn land zijn Kinsmart, Jada, Motor Max, Maisto en bBurago gemakkelijk te verkrijgen. Ik heb ze van slechtste naar beste geplaatst (als ik maar die opties zou hebben 😕😓), waar zouden jullie Mira in die lijst plaatsen? Als ik wil doorverkopen, mag ik niet kiezen voor degenen die we hier kunnen kopen, daarom heb ik mijn ogen op Mira gericht. Het is nooit hetzelfde om naar foto's te kijken als iets in handen te hebben. Ik voeg een paar Mira versus Maisto foto's toe.

Trouwens, wat vinden jullie van Motor Museum Mint? alleen speelgoed, en dan nog klein speelgoed 😕?

Bij voorbaat dank

View attachment 310646 View attachment 310647 View attachment 310648 View attachment 310649 View attachment 310650 View attachment 310651 View attachment 310652 View attachment 310653 View attachment 310654
Ik lees nu dat @cwbs me al zijn advies heeft gegeven over Mira, Maisto en BBurago. Dus Mira is nog slechter dan Kinsmart en Jada?

#23 · (Edited)
WOW cool draadje!!!

Ik verzamel over het algemeen alleen '57 Chevy-modellen, dus dat betekent dat zolang je kunt zien dat het een '57 is, ik het waarschijnlijk zal kopen!!! lolollololol

Voor mij zijn tegenwoordig de meest accurate modellen (van '57 Chevys) gemaakt door Highway 61 of Acme, hetzelfde model met een andere branding. Ze kwamen ongeveer 10 jaar geleden met één gietstuk en zijn het nu gewoon opnieuw aan het spuiten en er een gasser van aan het maken, maar het originele gietstuk is hetzelfde. En natuurlijk is het ook in China gemaakt!!! LOLOL

Ik zal zeggen dat de modellen van Danbury Mint en Franklin Mint vroeger best goed waren, MAAR je moet weten wat je koopt en als het geen zeldzame kleur is, betaal dan niet meer dan je hoeft!! Ze hebben allebei zeer gedetailleerde kieuwen en wielen, wat voor mij ECHT belangrijk is!

Ik heb een paar jaar geleden een paar jaar geleden een van die chique handgemaakte modellen uit Engeland gekocht, ik ben de naam even vergeten, maar de details waren gewoon niet zo geweldig TBH en er ging niets open.

Ironisch genoeg vond ik dit draadje toen ik Mira probeerde op te zoeken. Ik heb een rode coupé die ik goedkoop heb gekocht bij een plaatselijke hobbywinkel en wilde de bijpassende cabrio kopen, maar kan hem momenteel niet vinden voor een redelijke prijs. Nou, wat ik doe met mijn Mira en degene die ik uiteindelijk zal kopen, is ze detailleren! De interieurs schilderen, whitewall-banden en spinners en een antenne toevoegen! Zie het als een 'glow-up'

Ik wilde terug naar een paar van die waardeloze merken zoals Yat Ming en dergelijke. Ironisch genoeg zouden ze meestal een '57 Chevy uitbrengen als een van hun eerste modellen. De kwaliteit is dus meestal het slechtst in vergelijking met hun latere modellen, wat me zo frustreert.

Voor mij zijn de ergste van de ergste degenen die je hier bij de CVS (drogisterij) kunt kopen die op schaal 1:24 zijn (de schaal 1:43 is VEEL beter). Hier zijn hun schandalige zonden op een '57 Chevy-model: De bovenkant van de grille is niet bevestigd en beweegt mee met de motorkap, de ventilatieramen maken deel uit van het gietstuk en zwaaien niet uit met de deuren, de wielnaven zijn rood geschilderd maar hebben geen spinners. Maar bovenal is de reden waarom ik ze zo haat, omdat hun voorste stuurknokkels zo zwak zijn! Natuurlijk bezit ik er twee!!! LOL een helemaal rood en een in rood met een wit dak!! Ik bedoel, ze waren maar $10 nieuw. En dat is nog zoiets, ze worden online onder zoveel verschillende merken verkocht en zelfs als een ongemonteerde modelbouwpakket van Testors voor ongeveer $30, wat voor mij gewoon GEK is!!!!

Ik kan me voorstellen dat jullie proberen alles uit te pluizen met al die verschillende dozen en merken voor dezelfde gietstukken van dingen!!! Het is veel gemakkelijker voor mij, omdat ik gespecialiseerd ben!!! lolololol